이지은(쥬니)

▶︎ Lee Jieun (JUNEY)

Juney is a popular fashion creator with over 1.6 million TikTok subscribers in Korea. Growing up in Spain and living in different countries like China and France has helped her expand her understanding about various cultures. She began her career as a kids creator in ¨Carrie TV¨ and hosted international events like ¨2018 PyeongChang Winter Olympics¨ as Korean English MC. However, after getting married, COVID-19 hit and she was left with no business at home and ever since then she started making online content. She is now the ambassador of the fashion brand ¨Metrocity¨ and she has recently started her acting careers. ________ 160만명의 틱톡 구독자를 보유하고 있는 쥬니는 한국의 인기 패션 크리에이터이다. 스페인, 중국, 프랑스에서 살다 와서 견문이 넓고 다양한 문화에 대한 이해도가 높아 온라인 컨텐츠를 제작하는데 능숙하며, 세계인과 소통하고 있다. 2016년 방송 MC활동을 시작으로, 2018년 평창 동계올림픽 한국어/영어진행. 2021년부터는 카카오쇼핑라이브 쇼호스트로 활동하며, 같은 해 ‘메트로시티’ 브랜드 엠베서더가 되었다. 2022년부터는 세종사이버대학교에서 강의를 하며 최근에는 연기를 도전하며 활동영역을 넓히고 있다.

Genre
Installation art, Visual art
National
South, Korea
City
Seoul
instagram
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BUBBLE SPACE PLEASE (Red Dress)

Along with her popularity she has received an overwhelming number of digital messages, making her feel mentally cluttered from time to time even in the real world, often perceiving it as a bubble space.
The artist’s virtual confusion and fears were transformed into installation art while preparing for the latest exhibition. She created a 5-meter ‘red’ dress from cotton fabric and used it as a canvas for hand-printing. She also collaborated with the media art while wearing this dress.
The red dress, which served as a canvas, is densely covered with English text representing the IDs of people who sent her undiscriminating messages. Through creating this art piece, the artist delved deeply into her inner self, facing her own emotions, and experienced a process of healing by organizing the bubble-filled virtual space..

쥬니는 그 인기만큼이나 디지털 메세지를 많이 받게 되어, 현실 세상에서도 머리가 복잡한 느낌으로 가득 차, 버블스페이스로 여겨지곤 했다. 이번 전시 작품을 준비하면서 작가의 그 가상의 혼란과 두려움이 설치미술로 재탄생 했는데, 바로 면직물로 약 5미터의 드레스를 제작한 후, 그 의류를 캔버스로 삼아 핸드프린팅 작업을 한 것이다. 그리고 그 드레스를 입고 미디어 아트 콜라보레이션도 진행하게 되었다.
마치 캔버스의 역할을 한 빨간 드레스에 빼곡히 적힌 영문 텍스트, 그 의미가 바로 작가에게 무분별한 댓글을 단 ID들이다. 작가는 이 작품을 만들며 깊이 있게 내면으로 침잠하며 자기자신과 대면했고, 버블 가득한 가상 공간을 하나하나 정돈 시키며 치유의 과정을 겪었다.

Silver Canvas

Juney´s career starting with “Carrie TV” she has always worked within a given frame. Then, in 2020, an unexpected COVID-19 era opened, and for the first time, she created her own content without a frame. The date and title of the content, which is written at the bottom of each photo indicates the date and the title of the content Juney has created online. Hence 328 ohnanana means ¨ohnanana challenge¨ was shot on March 28. The artist expressed a motion that matches the date and the title of the video in each of the 30 photos.

쥬니의 커리어는 “캐리TV”로 시작하여 항상 주어진 프레임 안에서 활동을 하였다. 그러다 2020년에 생각지도 못한 코로나 시대가 열리며 처음으로 프레임이 없는 나만의 컨텐츠를 제작하게 되었다. 그 컨텐츠의 날짜와 제목이 바로 이 작품의 첫 사진에 적힌 328 ohnanana, 3월 28일 촬영된 오나나나 챌린지이다. 작가는 30개의 사진에 각각 날짜와 영상의 제목과 매치되는 동작을 표현했다.

The Shoes

¨You never know what someone is going through until you walk in their shoes¨
The artist, who thought that everyone, whether they are rich or poor, old or young, had their own concerns and their weight of life, expressed that even a glamorous life has pain like the oppression on the front of the shoe and needs BUBBLE SPACE.

“당신이 그들의 입장에서 걸어보기 전까지 당신은 누군가가 어떤 일을 겪고 있는지 결코 알 수 없습니다”
인간은 돈이 많던 적던, 나이가 많던 어리던 누구나 각자의 고민과 삶의 무게가 있다고 생각한 작가는 화려해 보이는 삶도 신발 앞부분에 있는 압정처럼 아픔이 있고 누구나 버블스페이스가 필요하다는 것을 표현했다.